Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko – Własnościowej w Suszu ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko głównej księgowej/głównego księgowego
-
Określenie stanowiska:
-
Główny Księgowy - stanowisko samodzielne;
-
Wymiar czasu pracy – w pełnym wymiarze (etat);
-
Rodzaj umowy – umowa o pracę.
-
Niezbędne wymagania dotyczące kandydatów:
-
posiadanie obywatelstwa polskiego;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
brak prawomocnego skazania wyrokiem sądu za przestępstwo przeciw mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
-
Wymagania kwalifikacyjne:
-
wykształcenie wyższe lub średnie ekonomiczne (finanse, rachunkowość),
-
3-letni staż pracy w księgowości (preferowane w spółdzielni mieszkaniowej),
-
znajomość zagadnień finansowo- księgowych z preferencją obowiązujących w spółdzielniach
mieszkaniowych,
-
znajomość przepisów podatkowych, ustawy o rachunkowości,
-
znajomość obsługi programów czynszowych.
-
Wymagania dodatkowe:
-
znajomość prawa spółdzielczego, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz zasad funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowych,
-
doświadczenie w jednostce zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami, towarzystwie budownictwa społecznego, spółdzielni mieszkaniowej lub podmiocie obsługującym wspólnoty mieszkaniowe,
-
preferowane będą osoby spełniające w największym stopniu wymagania dodatkowe, w tym posiadające najdłuższą praktykę w księgowości,
-
bardzo dobra znajomość zagadnień księgowych i podatkowych, planu kont i dyscypliny finansów publicznych,
-
wiedza i umiejętność prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programów komputerowych do prowadzenia księgowości,
-
znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych,
-
znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej,
-
umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
-
samodzielność, umiejętność organizacji pracy, dyskrecja,
-
komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność, dokładność, terminowość, sumienność, zaangażowanie, inicjatywa,
-
aktywne nastawienie, zdolność rozwiązywania problemów i samodzielnego określania priorytetów działań.
-
Zakres wykonywanych zadań:
-
prowadzenie księgowości Spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego,
-
analiza gospodarki finansowej Spółdzielni,
-
nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych,
-
rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
-
sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu, bilansów oraz sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości,
-
opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata, bieżące analizowanie wykonania planu,
-
dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
-
dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
-
prowadzenie spraw płacowych pracowników Spółdzielni,
-
prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych,
-
nadzór nad wystawianiem faktur VAT,
-
nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych,
-
współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, audytorzy, Urząd Miejski w Suszu),
-
reprezentowanie pracodawcy przed stosownymi urzędami i instytucjami oraz organami kontroli finansowej,
-
przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań Spółdzielni,
-
przygotowywanie przelewów w systemie bankowym,
-
współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych,
-
prowadzenie projektów wewnętrznych mających na celu usprawnienie procesów i procedur księgowych,
-
bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w Spółdzielni pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem,
-
opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania Spółdzielni w zakresie finansowo – księgowym,
-
zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Spółdzielnię,
-
nadzór nad windykacją należności oraz dochodzenie roszczeń spornych,
-
wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące.
-
Wymagane dokumenty:
-
Curriculum Vitae oraz list motywacyjny,
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości,
-
kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wymaganego na stanowisku wykształcenia,
-
podpisane czytelnie przez kandydata i złożone na oddzielnych kartkach oświadczenia na piśmie:
-
o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
o braku prawomocnego skazania za przestępstwo przeciw mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
-
o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Zarząd SM LW w Suszu na potrzeby przeprowadzenia procedury naboru, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych,
-
o proponowanym terminie nawiązania stosunku pracy,
-
o możliwości zatrudnienia w wymiarze pełnego etatu.
-
Termin i miejsce składania dokumentów:
Zainteresowane osoby prosimy o składanie ofert w zamkniętych kopertach z opisem „Nabór na stanowisko głównego księgowego/ej w SM LW w Suszu” do dnia 28.06.2024r., godz. 14:00 w biurze Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko – Własnościowej w Suszu przy ul. Piastowskiej 28 w Suszu.
Więcej informacji w sprawie naboru można uzyskać pod nr tel. 509-853-022.
Po upływie terminu składania ofert Zarząd Spółdzielni dokona oceny formalnej złożonych ofert poprzez porównanie dokumentów i danych w nich zawartych z wymaganiami formalnymi określonymi w Ogłoszeniu. Oferty nie spełniające ustalonych wymagań zostaną odrzucone.
Osoby, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną dopuszczone do kolejnego etapu procedury naboru.
O dalszym przebiegu procedury naboru i terminach, kandydaci będą poinformowani telefonicznie. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Spółdzielni.
Zarząd Spółdzielni informuje kandydatów, że oferty niekompletne tj. nie zawierające wszystkich obowiązkowo wymaganych dokumentów i danych wymaganych w dokumentach oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Spółdzielnia zastrzega sobie prawo do nieudzielenia informacji o wynikach rekrutacji osobom, które nie zostały wybrane. Niedokonywania zwrotu złożonych ofert osobom, które nie zostały wybrane.
Spółdzielnia zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru bez podania przyczyny.